"Hiszed-e ezt?"

2017.10.30. napján írtam.


_________________________________________________________________________________

Kedvesek,

Régen írtam ezért elnézést kérek. Valaki fel is hívta erre a figyelmemet, hogy hiányoznak neki a levelek amiket írni szoktam. Örülök, hogy ez így van. Elég sok minden történt velem is és gondolom veletek is mostanság és ebbe a sok mindenbe ezidőtájt felrémlik elvesztett szeretteink emléke. Sőt, talán még a most mellettünk lévő szeretteinkkel kapcsolatos aggodalmak is.  Velem ez történt. Voltunk már előző hétvégén temetőt látogatni és feljöttek az emlékek. A szépek és a fájdalmasak is. Aztán egyik reggel a feleségem nagyon rosszul lett és ez nagyon megijesztett engem.



Olvassuk el együtt ezt a szentírási részt, Lázár haláláról esik benne szó:

21Márta így szólt Jézushoz: Uram, ha itt lettél volna, nem halt volna meg a testvérem. 22De most is tudom, hogy amit csak kérsz az Istentől, megadja neked az Isten. 23Jézus ezt mondta neki: Feltámad a testvéred! 24Márta így válaszolt: Tudom, hogy feltámad a feltámadáskor, az utolsó napon. 25Jézus ekkor ezt mondta neki: Én vagyok a feltámadás és az élet, aki hisz énbennem, ha meghal is, él; 26és aki él, és hisz énbennem, az nem hal meg soha. Hiszed-e ezt? 27Márta így felelt: Igen, Uram, én hiszem, hogy te vagy a Krisztus, az Isten Fia, akinek el kell jönnie a világba.
Aztán kicsit később:
32Mária pedig, amint odaért, ahol Jézus volt, meglátta őt, leborult a lába elé, és így szólt hozzá: Uram, ha itt lettél volna, nem halt volna meg a testvérem.
33Amikor Jézus látta, hogy Mária sír, és a vele jött zsidók is sírnak, háborgott lelkében, és megrendült.34Megkérdezte: Hova helyeztétek őt? Azt felelték: Uram, jöjj és lásd meg! 35Jézus könnyekre fakadt. 36A zsidók ezt mondták: Íme, mennyire szerette!
Magyar Bibliatársulat újfordítású Bibliája (2014) János evangéliuma 11. fejezet

Mindaz amit itt leírok nélkülöz minden teológiai képzettséget. Csak az életem tükre minden nap az, amikor olvasom a szentírást. Hányszor vádoljuk az Istent azzal, miért nincs ott amikor tragédia történik? „Uram ha itt lettél volna, nem halt volna meg a testvérem.”  Pedig tudomásul kell vennünk, hogy van halál. Elkerülhetetlen. „A bűn zsoldja a halál.” mondja egy másik helyen a Biblia. Talán mi jónak érezzük magunkat és azt gondoljuk nem érdemeljük meg ezt a büntetést. De igen, Isten szerint igen.

1
Azt gondolja magában a bolond, hogy nincs Isten! Romlottak és utálatosak tetteik, senki sem tesz jót. 
2Az ÚR letekint a mennyből az emberekre, hogy lássa, van-e köztük értelmes, aki keresi az Istent. 
3Mindnyájan elfordultak tőle, egyaránt megromlottak. Senki sem tesz jót, egyetlen ember sem. 
Magyar Bibliatársulat újfordítású Bibliája (2014) A zsoltárok könyve 14. zsoltár

Akkor most mi is van? Utál bennünket az Úr, mert nem tudunk mindig tökéletes jót cselekedni? Nem így van. Lehetsz jó ember, de attól vagy romlott, hogy elfordultál az Istentől. Ez van. Ezt mondja Jézus: „Én vagyok a feltámadás és az élet, aki hisz énbennem, ha meghal is, él; 26és aki él, és hisz énbennem, az nem hal meg soha. Hiszed-e ezt?” Márta így felelt: „: Igen, Uram, én hiszem, hogy te vagy a Krisztus, az Isten Fia, akinek el kell jönnie a világba.”

Isten egyszerre igazságos („Az ÚR letekint a mennyből az emberekre, hogy lássa, van-e köztük értelmes, aki keresi az Istent. „) és egyszerre szerető („Íme, mennyire szerette!”) Isten. A büntetés nem marad el, de Jézus átvállalta helyettünk, ha hiszünk őbenne. Kedvesek, ez nem egy kétezer éves történet, hanem az én történetem, a te történeted. Te is hívhatod Jézust, „Uram, jöjj és lásd meg!”  És mindamellett, hogy ha hiszel őbenne akkor az ő szent lelke benned és veled együtt fog sírni, könnyekre fakad… mindamellett megkapod az ő vigasztalását: „Én vagyok a feltámadás és az élet, aki hisz énbennem, ha meghal is, él; 26és aki él, és hisz énbennem, az nem hal meg soha.” Hiszed-e ezt?

A hited kérdésének feszegetése ennél a pontnál elkerülhetetlen. Szuper életmódi tanácsok vannak a Bibliában, remek dolgok amik segítenek az evilági életedben eligazodni. Használd, forgasd minden nap, vagy olvass mai igét : http://www.maiige.hu/maiige De ne állj meg itt! Többször fel fogja neked tenni még ezt a kérdést az Úr, Hiszed-e ezt? De a lehetőségek nem tartanak örökké. Mindegy, hogy mit mondasz egy másik embernek erről (persze, hiszek én a magam módján, esetleg templomba járok, befizetem az egyházadót, stb.) az igazi választ csak Istennek adhatod meg. Ne késlekedj!

2Nem tudja az ember azt sem, hogy mennyi ideje van még. Ahogyan a halak veszedelmes hálóba kerülhetnek, ahogyan a madarak tőrbe eshetnek, ugyanúgy jutnak kelepcébe az emberek is, ha hirtelen rájuk szakad a veszedelem ideje.
Magyar Bibliatársulat újfordítású Bibliája (2014) A prédikátor könyve 9. fejezet

Az ember megérzi, ha szembesítve van az igazsággal. Lehet menekülni vagy lehet szembenézni vele.

Testvéri szeretettel,

Farkas Csaba

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Látogatás a "Mágusiskolában"

Hű barátunk

Nem értik a kegyelmet