Vigasztalni lehetetlen vagy lehetséges?

Hívő és hitét nem gyakorló emberekhez is szólok. Több személyt is ért nyomorúság, baj, konfliktus, csalódás, betegség a környezetemben mostanában, sőt azt lehet mondani, hogy ez egy állandósult dolog a világban. Nemrég megkérdezte tőlem és még néhány társamtól a gyülekezetünk lelkipásztora, hogy miről is hallanánk szívesen előadást a közeli jövőben tartandó lelki napon. Nekem akkor a lelkigondozás jutott eszembe, erről szívesen tanulnék a Biblia alapján. Ma jelezte a pásztorunk, hogy a vigasztalás lesz a lelki napunk témája. Arra gondoltam kicsit készülök és utánaolvasok. Több helyütt előjön a téma a szentírásban, de engem elsőre alábbi rövid szakasz ragadott meg.

1Láttam azt is, hogy milyen sok elnyomás történik a nap alatt. Láttam az elnyomottak könnyeit, akiknek nincs vigasztalójuk. Elnyomóik erőszakosan bánnak velük, és nincs vigasztalójuk. (A prédikátor könyve 12. fejezet)

Amikor körülnézek és bajbajutott embereket látok ez a séma, az általános hangulat. Az elnyomó lehet politikai rendszer, egy rossz főnök vagy féltékeny kolléga, dilettáns családapa, túlgondoskodó anyuka, pénzhiány, betegség, stb. Attól függ hol is élünk a világon. Már korábban írtam róla ki, kik is állnak ezek hátterében a Biblia tanítása szerint.

12Mert nem vér és test ellen van nékünk tusakodásunk, hanem a fejedelemségek ellen, a hatalmasságok ellen, ez élet sötétségének világbírói ellen, a gonoszság lelkei ellen, melyek a magasságban vannak. (Pál apostolnak az efézusbeliekhez írt levele 6. fejezet)

  Ha nincs vigasztaló, csak könny van, keserűség, harag és aztán ezekből szép lassan elkezd építkezni a szeretetlenség, a bosszúvágy, a kilátástalanság, az elutasítás. A vigasztalan ember elkezdi nem szeretni a körülötte élőket, mert a szeretetének nincs miből táplálkoznia. Szeretne elégtételt venni valakin, ha már azokon nem tud akik a nyomorúságát okozzák, mert így ki lehet valahogy tölteni a szeretet helyén tátongó űrt. Elkezd úgy bánni a körülötte lévő emberekkel ahogy egykor, nemrég vele bántak, de ez soha nem elégíti meg. Innentől kezdve az egész csupa kilátástalanság és már azokba is belemar akik szeretettel próbálnának közeledni feléje. Ez az elutasítás.

A Jézust királyának tekintő ember is kerül ilyen helyzetbe. Amikor segítene elutasítják. Sokszor egész nap jajveszékelő emberek vesznek körül akik folyton panaszkodnak? Ha mondasz nekik ezzel kapcsolatban valamit akkor pedig ilyesmit is átélhetsz:

Jeremiás kesereg, hogy próféta lett
7Rászedtél, Uram, és én hagytam, hogy rászedj. Erősebb voltál nálam, és legyőztél! Nevetnek rajtam egész nap, engem gúnyol mindenki. 8Ahányszor csak megszólalok, kiáltanom kell és hirdetnem, hogy erőszak és elnyomás uralkodik. Az Úr igéje csak gyalázatot és gúnyt szerzett nekem egész nap. 9Azt gondoltam: nem törődöm vele, nem szólok többé az ő nevében. De perzselő tűzzé vált szívemben, csontjaimba van rekesztve. Erőlködtem, hogy magamban tartsam, de nincs rajta hatalmam. 10Hallom, hogy sokan suttogják: Iszonyat mindenütt?! Jelentsétek föl! Föl is jelentjük! Akik jóakaróim voltak, mind a bukásomra várnak: Talán rá lehet szedni! Hatalmunkba ejtjük, és bosszút állunk rajta! 11De az Úr velem van, mint egy erős vitéz. Ezért elbuknak üldözőim, nem bírnak velem. Csúfosan felsülnek, kudarcot vallanak, gyalázatuk soha nem megy majd feledésbe! 12Ó, Seregek Ura, aki megvizsgálod az igazat, aki belelátsz a vesékbe és a szívekbe! Hadd lássam, hogy állsz bosszút rajtuk, mert eléd tártam ügyemet! 13Énekeljetek az Úrnak, dicsérjétek az Urat, mert kiragadja a szegény ember életét a gonoszok kezéből! 14Átkozott az a nap, amelyen születtem, ne legyen áldott az a nap, amelyen anyám szült! 15Átkozott az az ember, aki hírül vitte apámnak, hogy fiúgyermeke született, és nagy örömet szerzett neki! 16Úgy járjon az az ember, mint a városok, amelyeket szánalom nélkül elpusztított az Úr: reggel jajkiáltást halljon, délben harci zajt! 17Miért nem öltek meg anyám méhében, hogy anyám lett volna a sírom, és méhe örökre terhes maradt volna! 18Minek is jöttem ki anyám méhéből, ha csak gyötrelmet és szenvedést látok, és napjaim szégyenben érnek véget?! (Jeremiás próféta könyve 20. fejezet)




Érzel így pedig keresztény vagy? Különösen a 8. és 9. verset emelném ki. Ha már Jézusé vagy, többé nem te irányítasz, hanem a benned lakozó Szentlélek. Ha minden porcikád tiltakozik is, akkor is tenned kell a dolgodat és Isten igéjét hirdetned.

26Mikor pedig eljő majd a Vígasztaló, a kit én küldök néktek az Atyától, az igazságnak Lelke, a ki az Atyától származik, az tesz majd én rólam bizonyságot. (A János írása szerint való szent evangyéliom 15. fejezet)

Azért tehát mi is néha Jeremiások vagyunk, mivel az Igazság Lelke már bennünk van, mint perzselő tűz, és akkor is beszélünk, ha nem akarják hallani. Isten lelke vezet bennünket arra, hogy beszéljünk a megkeseredett embereknek a megváltó Jézusról alkalmas és alkalmatlan időben. Ez rá a magyarázat, ha nem vagy hívő ember és kéretlennek érzed vagy épp felháborítónak, hogy a látható problémádra egy Istentől származó üzenet érkezik. Szeretném megértetni veled is, mi a késztetése a hívő embernek. Meg akar menteni, mert ez az Isten akarata!

Ez ma és holnap is ez lesz Jézus üzenete, amíg tart a kegyelmi időszak:

 28Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok és meg vagytok terhelve, és én megnyugvást adok nektek.(Máté evangéliuma 11. fejezet)

Az én legjobb vigasztalóm és barátom a feleségem. Már jó ideje Isten igéjével, vagy az alapján szokott vigasztalni engem. Rám kevés vigasztaló szó hat, de az ige mindig segít.

11Mint az aranyalma ezüsttányéron, olyan a helyén mondott ige.(A példabeszédek könyve 25. fejezet)

A magunk bölcsessége, meg okoskodása nemigen szokott megoldást és vigaszt nyújtani az emberek számára. De, ha adott helyzetekben Istenből táplálkozik a mondandónk, az nyomot hagy. Mit ér az, ha azt mondod a másiknak részvétem, sajnálom, tudom mit érzel? Gondoljatok bele, ha nektek mondták mit használt? Talán vmi kis melegséget ideig-óráig, de hol van ez a perzselő tűztől?

Azért imádkozom, hogy Jézus perzselő tüze az ő igéje lakjon a szívetekben. Ha bajban vagytok forduljatok olyan emberekhez akikről tudjátok, hogy Jézust követik.

Isten legyen veletek életetek minden napján!



 ui.: Kérlek benneteket testvérek, hogy ha egyetértetek velem és mindezt tanúsítani tudjátok akkor jelezzétek majd ezt egy hozzászólásban a megosztásnál. Minden egyes tanúságtételt öröm és ujjongás kísér a mennyben.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Látogatás a "Mágusiskolában"

Nem értik a kegyelmet

A szorongók evangéliuma