A kezdő pillanat

 Te hogyan tértél meg, milyen volt a megtérésed? "Mi indított a megtérésre?" Kaptam egy ilyen kérdést, ezért most megpróbálom megválaszolni. Ha most egy mondatban kellene megfogalmaznom akkor számomra a megtérés egy kezdő pillanat az örökkévalóságban vagy az örökkévalóság megpillantása egyetlen lélegzetvétel alatt... Ugye milyen hangzatos? Csak nem minden esetben igaz. Amikor én megtértem az nem egy ilyen helyzet volt, de a legtöbben valami ilyenre vágynak.Nekem fogalmam sem volt róla, hogy az örökkévalóságba kaptam akkor egy meghívót, vagy egy ingyen jegyet.




Én akkor fáradt voltam, megtört voltam, csüggedt voltam, leharcolt voltam. Már egy ideje jártam istentiszteletekre, tagja voltam az egyháznak, felnőtt fejjel megkeresztelkedtem. Teret engedtem annak a hívásnak ami már korábban is jelen volt az életemben, de rengeteg akadálya volt annak, hogy meghalljam. Emlékszem egyszer általános iskolában történelem órára kellett volna készülnöm valami egyházi témából, de fogalmam sem volt róla mi az az egyház. Két Szabó lány - az osztálytársaim - adtak valamiféle anyagot amit talán hittanórán szoktak venni, de nekem teljesen kínai volt. Felolvastam az órán, de a történelem tanárom teljesen kiakadt, mert szerinte a téma kapcsán a zsidóüldözésre kellett volna asszociálnom. Hát arra nem asszociáltam, sőt azt sem értettem mi köze a zsidóknak Jézushoz... Persze azt sem tudtam kicsoda Jézus. Később egy képregény formájában került hozzám egy újszövetség, ami kék tintával volt nyomtatva és a borítója fehér volt. Nem tudom megvan-e még a szüleim otthonában, de szerintem ez a könyvecske sok tudatalatti alapot adott. Sokszor végignéztem, mert tetszett ahogy meg volt rajzolva. Később, ifjú koromban a nagynéném temetésén egy református lelkipásztor prédikált és én érdeklődve hallgattam. A temetés után emlékszem, hogy katolikus hátterű családtagjaim morgolódtak, hú, de rettenetes volt ez a pap a fekete ruhájában, meg amit mondott stb stb. Én nem értettem mi volt benne rettenetes, főleg, hogy engem meg sem kereszteltettek, akkor meg minek hasonlítgatják itt össze a két dolgot, ha ennyire nem is érdekli őket az egész.
Pár évre rá, egy családi tragédiát követően a szomszéd néni aki katolikus apáca volt régebben, de valamiért már mégsem volt az - ki értette még akkor ezeket az összefüggéseket , én nem - áthozta nekem a lánya Bibliáját - Neki már nem kellett? Ezt se értettem. - és mondott egy két szót vigasztalásképpen. Olvasgattam belőle, de végül a polcra került.
Szóval, ha össze szeretném foglalni a dolgot, Isten mindig, újból és újból küldte egy szolgáját hozzám, hogy megérintsen. Hol ilyen, hol olyan felekezetből. -  Ezúton jelzem a kedves egyházatyáknak, hogy csak egy egyház van, Jézus Krisztusé, aki nem tesz maga elé ilyen-olyan felekezeti jelzőket. - Ezek az érintések nem múltak nyomtalanul. Amikor még gyerek voltam, esténként gondolatban rakétákat lőttem fel a világ minden irányába, hogy pusztítsa el a gonoszságot. Ez valahogy nagyon megmaradt bennem. De a gonoszság csak nem akart elpusztulni, és mindig újabb oldalát sikerült megtapasztalnom. Ez odáig fajult, hogy több gonosz dolognak is a rabja, függője lettem. Szépen bekúszott az életembe. A paráznaság egy elég tág fogalom a Biblia szerint, szóval maradjunk annyiban, hogy én is az lettem.

1Honnan vannak viszályok és harcok közöttetek? Nem a tagjaitokban dúló önző kívánságok okozzák ezeket? 2Kívántok valamit, és nem kapjátok meg, öltök és irigykedtek, de nem tudtok célt érni, harcoltok és viszálykodtok, de nem kapjátok meg, mert nem kéritek. 3Vagy ha kéritek is, nem kapjátok meg, mert rosszul kéritek: csupán élvezeteitekre akarjátok azt eltékozolni. 4Paráznák, nem tudjátok-e, hogy a világgal való barátság ellenségeskedés Istennel? Ha tehát valaki a világgal barátságot köt, ellenségévé válik Istennek. 5Vagy azt gondoljátok, hogy az Írás ok nélkül mondja: „Irigységre kívánkozik a lélek, amely bennünk lakozik”? 6De még nagyobb kegyelmet is ad, ezért mondja: „Isten a kevélyeknek ellenáll, az alázatosoknak pedig kegyelmet ad.” 7Engedelmeskedjetek azért Istennek, de álljatok ellen az ördögnek, és elfut tőletek. 8Közeledjetek Istenhez, és ő közeledni fog hozzátok. Tisztítsátok meg a kezeteket, ti bűnösök, és szenteljétek meg a szíveteket, ti kétlelkűek. 9Gyötrődjetek, gyászoljatok és sírjatok, nevetésetek forduljon gyászra, örömötök szomorúságra. 10Alázzátok meg magatokat az Úr előtt, és ő felmagasztal titeket. (Magyar Bibliatársulat újfordítású Bibliája (2014) Jakab levele 4. fejezet)

Na, most többen gondolhatják, hú... micsoda egy ember lehet ez, vajon miket csinált? Semmi többet, mint ön, vagy te kedves olvasó. Nincs olyan ember aki meg tudná magát Isten nélkül védeni ettől az általam gonosz dolgoknak nevezett világi választéktól, amit a Sátán tartogat számunkra.

Szóval az előzmények levezetését követően járjunk ismét a harmincas Énnél, házas, egy gyermek édesapja, egyháztag magamnál. voltam abban az állapotban amit már fentebb leírtam és akkor jött egy újabb érintés, egy újabb hívás. Menjek el Cursilló-ra. Mondom hová? Mivel az épp minden mindegy állapotomban voltam, és a feleségem is mondta, menjek el, hát elmentem. Mindig hálás leszek a feleségemért akit Isten küldött az életembe és a fontos helyzetekben a támaszom nekem.
Az Úr úgy döntött, hogy a kezdő pillanat most lesz, elszeparált a világtól 3 napra, ahol csak Ő volt és én. Persze volt egy csomó más ember is körülöttem, de mégis igaz, csak Ő volt és Én. Arra a három napra kiszorította az ellenséget a közelemből. Csak saját magamat kellett legyőzni az Ő segítségével. Nem tudtam, hogy mekkora imaharc volt ez amit mások vívtak értem közben, mert az Úr testének tagjai vagyunk, ha hozzá térünk. 

 24Most örülök a tiértetek elviselt szenvedéseimnek, és testemben betöltöm mindazt, ami Krisztus gyötrelmeiből még hátravan, az ő testéért, amely az egyház.(Pál levele a kolosséiakhoz 1. fejezet)

A lényeg az, hogy döntési helyzetbe tudtam kerülni. A problémák kizárva, most az a kérdés barátom, hogy veled mi a probléma? Most nagyon zanzásítottam a három napot, de nekem ebben sűrűsödött össze. Minden reggel, nap közben és este is volt lehetőség imaközösségre, előadásokat hallgattunk, közösen étkeztünk, beszélgettünk, Istentiszteleteken vettünk részt. Én menekültem az emberek elől. A szobámba egy szellemileg enyhén sérült srác került, vele nem kellett nagyon beszélgetnem. Nem tudom melyik pillanatban, de rájöttem mi velem a probléma. Amikor mindenki mással volt elfogalva, talán egy hosszab szünet volt én beosontam a kápolnának használt terembe és imádkoztam. Kimondtam Istennek mi a probléma. Közben alig bírtam elnyomni azokat az üvőltő hangokat amik a fejemben Istent káromolták és minden erővel próbáltak megakadályozni. Nem őrültem meg. Tisztán emlékszem mindenre. Tartalmilag ez volt az én imám. 

"Istenem, segíts rajtam, mert önmagamon nem tudok segíteni. Segíts, mert bűnös vagyok, és nem tudok egyedül szabadulni tőle. Nem megy egyedül, rád van szükségem.". 

Az egó feladása volt ez azt hiszem. Nemrég ezt írta nekem valaki a blog facebbook oldalára:

"Köszi szépen, de magam vagyok az életemnek formálója, megtestesítője, formálója, megélője, és megoldása is. Így te, minden jó szándékod erejét bevetve sem segíthetsz nekem."

Én ennyit válaszoltam: "Legyen  a te hited szerint."

Ugyanis Jézus ezt mondja tanítványainak:

16Aki titeket hallgat, engem hallgat, és aki titeket elutasít, engem utasít el, és aki engem elutasít, az azt utasítja el, aki elküldött engem.Lukács evangéliuma 10. fejezet

Lehet nemet mondani arra az üzenetre amit én itt a blogomban leírok, vagy amit a templomokban hirdetnek, tévében, rádióban nézhető, hallghatható, stb. Mi csak eszközök vagyunk. Vagy Istent hallgatjátok meg, vagy Őt utasítjátok el.

Az utolsó nap végén válaszolt nekem az Úr. Mindenkinek egy kis kártyát adtak és megáldották őket a lelkipásztorok. Senki sem tudott az én magánakciómról, elrejtőzött imámról a záróalkalomig. Ezt az igét küldte nekem Isten:

 10Ne félj, mert én veled vagyok, ne csüggedj, mert én vagyok Istened! Megerősítelek, meg is segítelek, sőt győzelmes jobbommal támogatlak.(Ézsaiás próféta könyve 41. fejezet)

Most már tudom, hogy Jézus helyet készített az én számomra is a Mennyben. Ez az igazi jutalom, ez a megváltást követő ígéret beteljesedése, hogy ott vele lehetünk majd egy újjászületett testben és lélekben. De akkor, amikor én azt mondhatom, hogy megtértem azt a szükségemet töltötte be amit kellett, erőt, és bíztatást kaptam a véges jövőre, az itt és most gondjaira, hogy soha többet erőt ne vehessen rajtam az ellenség.
Az ellenség nem hagyta abba azóta sem. De...

13Emberi erőt meghaladó kísértés még nem ért titeket. Isten pedig hűséges, és nem hagy titeket erőtökön felül kísérteni; sőt a kísértéssel együtt el fogja készíteni a szabadulás útját is, hogy el bírjátok azt viselni.Pál első levele a korinthusiakhoz 10. fejezet


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Látogatás a "Mágusiskolában"

Nem értik a kegyelmet

A szorongók evangéliuma