Hangerő


 Zene, zaj, robbanás, kiáltás. Dallam, ének, beszéd. Sokféle megjelenési formája van a hangnak, mint fizikai jelenségnek. A hang a teremtés része, egy olyan alapvető eleme a világnak, mint az anyag vagy a fény. Nem vagyok szakértője a témának, de annyi tapasztalatom azért van, hogy tudjam mennyi mindenre használható ez a jelenség. Valamiért ereje van, s ez az erő hol jó, hol rossz. Mindez attól függ, hogy mi a hang forrása, mi az amit közvetít. Van amikor könnyű és van amikor nehéz megállapítani azt, hogy a forrás jó vagy rossz. Káros vagy hasznos.Ehhez meg kell állapítani a hang forrását. Nem titok, hogy én mindent a Biblia, Isten igéjének mérlegére helyezve igyekszek megvizsgálni. Egyszerűen azért, mert egy, az általános gondolkodástól eltérő, felülnézeti képet is ad. Isten szemszögéből szubjektív csupán, emberileg objektívnek ítélem meg. Ez az egyetlen olyan uralmi kényszer aminek szívesen alárendelem magam. De jól gondoljuk meg, ha valami csupán Isten szemszögéből szubjektív, ott létezik-e egyáltalán a szubjektivitás? Ehhez természetesen hinni kell Istenben, tudnunk kell és bizonyosnak kell lenni a létezéséről.

18Istent soha senki sem látta: az egyszülött Isten, aki az Atya kebelén van, az jelentette ki őt. (János evangéliuma 1. fejezet)

Jézus, mint bizonyítottan létező történelmi alak és a kölönböző, nem csak evangéliumi források, amelyek cselekedeteit leírják megerősíthetik még a szkeptikusokat is, ha nem az Isten nem létezésében hívők, hanem tényleg előzetes hittételek nélkül indulnak neki, hogy Isten van.

 Sok vallás van, és többen azt mondják, hogy ha ennyi féle van, akkor vélhetően az összes hazugság. Mi van akkor, ha egyik sem hazugság a létezését tekintve, csak vannak amelyek eltitkolják a forrásuk igazi valóját? Nem fogom itt és most a világvallásokról szuper eszmefuttatásokat felvázolni, mert ehhez nincs is meg a kellő ismeretem, azonban mivel a Lélek arra indított, hogy egy bizonyos jelenségről írjak, amelyre számomra rámutatott, így ezzel foglalkozok a továbbiakban.

Többen szeretnek több forrásból meríteni, egyszerre keresztények és indiai gurukhoz járnak, vagy éppen budhista tanokat is szívesen gyakorolnak. Általában egy magasabb bölcsességet írnak le nekik, ahol minden út "Rómába" azaz Istenhez vezet. Jézus nem osztotta ezt a bölcsességet.

1Ne nyugtalankodjék a ti szívetek: higgyetek Istenben, és higgyetek énbennem! 2Az én Atyám házában sok hajlék van; ha nem így volna, vajon mondtam volna-e nektek, hogy elmegyek helyet készíteni a számotokra? 3És ha majd elmentem, és helyet készítettem nektek, ismét eljövök, és magam mellé veszlek titeket, hogy ahol én vagyok, ti is ott legyetek. 4Ahova pedig én megyek, oda tudjátok az utat. 5Tamás erre így szólt hozzá: Uram, nem tudjuk, hova mégy: honnan tudnánk akkor az utat? 6Jézus így válaszolt: Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, csak énáltalam. 7Ha ismernétek engem, ismernétek az én Atyámat is: mostantól fogva ismeritek őt, és látjátok őt. 8Fülöp így szólt hozzá: Uram, mutasd meg nekünk az Atyát, és az elég nekünk. 9Jézus erre ezt mondta: Annyi ideje veletek vagyok, és nem ismertél meg engem, Fülöp? Aki engem lát, látja az Atyát. Hogyan mondhatod: Mutasd meg nekünk az Atyát? 10Talán nem hiszed, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya énbennem van? Azokat a beszédeket, amelyeket én mondok nektek, nem önmagamtól mondom; az Atya, aki énbennem van, ő viszi végbe a maga cselekedeteit. 11Higgyetek nekem, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya énbennem van; ha pedig másért nem, magukért a cselekedetekért higgyetek! (János evangéliuma 14. fejezet)

Vegyünk egy konkrét spirituális példát, amely hanggal kapcsolatos, gyógyító, vagy legalábbis valamiféle testre és lélekre ható pozitív ereje van. Ha pozitív akkor csak jó lehet ugye? Nemrég találkoztam a hangtálazással, vagyis nyakra-főre népszerűsítve volt a környezetemben. Szakszerűen hangmasszázs, tibeti hangtál terápia. Már most hangsúlyozom, nem a dolog elsődleges hatásait kérdőjelezem meg, sőt meg sem kérdőjelezem.


Nem akarok belemenni itt a részletes leírásba. Nem ezen van a hangsúly számomra. Utánanéztem és kategóriáját tekintve ez holisztikus gyógyítás, a spirituális hátterét tekintve pedig (merthogy az van neki és nem lehet elválasztani tőle, bár ez manapság nagyon divatos, de a virágot sem lehet úgy megszagolni, hogy ne hajoljunk közelebb hozzá.) a panteizmus a jellemző rá. Mi is ez?  A panteizmus vagy a személyes Isten létét tagadja, az anyagot ruházva fel isteni attribútumokkal, vagy az anyagot oldja fel Istenben, vagy pedig az anyagot Isten kiáramlásának (emanáció) tartja

Ha valaki ebben hisz és gyakorolni akarja szíve joga. De nem Jézus Krisztus egyházán belül.

24Az Isten Lélek, és akik imádják őt, azoknak lélekben és igazságban kell imádniuk. (János evangéliuma 4. fejezet)

Ha alkalmazol, vagy rajtad alkalmaznak olyan dolgokat amelyek nem Jézus Krisztushoz, mint forráshoz köthetőek, hanem azokhoz a szellemi erőkhöz amelyek Isten személyét tagadják, vagy a világot, mint Istent imádják akkor bálványimádó leszel. Azért írom ezt le, mert nem fogják neked ezt mások elmondani. A világ fejedelmének nem célja, hogy te tudd, hogy bálványimádó leszel, ha ide-oda kikacsingatsz. Miért beszélek most a sátánról? Hát mi az ő célja?

 5Ezután felvitte őt az ördög, megmutatta neki a földkerekség minden országát egy szempillantás alatt, 6és ezt mondta neki: Neked adom mindezt a hatalmat és dicsőséget, mert nekem adatott, és annak adom, akinek akarom. 7Ha tehát leborulsz előttem, tied lesz mindez. 8Jézus így válaszolt neki: Meg van írva: „Az Urat, a te Istenedet imádd, és csak neki szolgálj.” (Lukács evangéliuma 4. fejezet)

A világ istenként való imádása a sátán imádása. Ez volt az a gondolat ami a hangtálazásból kiindulva napokig forgott a fejemben. Hiszem, hogy a Lélek jelentette ezt ki, azért, hogy figyelmeztesse a gyülekezetet és a hívő olvasókat. Ki lehet ezt röhögni, nem számít.A lelkipásztorunk tanított róla egyszer, hogy ami a kapukon kívül történik, értsd gyülekezeten kívül az ellen elsődlegesen nem kell hadakoznunk, de a kapun belül nem engedhető meg. Nekünk egy templomkapunk és egy iskolakapunk van. Ne kerüljetek hát felemás igába! Ha a családtagjaitok, barátaitok, ismerőseitek ilyen vagy hasonló terápiákat próbálnak ki vagy tanulnak imádkozzatok értük, mert a mennyei távlatokat tekintve veszélyben vannak. A feltámadás vágya és bizonyossága nélkül a hitünk pedig fabatkát sem ér. Ezt kockáztatjuk, ha idegen oltárokon is gyújtunk tüzet.

13Ti vagytok a föld sója. (Máté evangéliuma 5. fejezet)

34Jó a só, de ha elveszti az ízét, hogyan tudják azt visszaadni? 35Sem a földre, sem a trágyadombra nem való: tehát kidobják. Akinek van füle a hallásra, hallja! (Lukács evangéliuma 14. fejezet)

Az Úr Jézus kegyelme legyen veletek.

Úgy legyen!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Látogatás a "Mágusiskolában"

Nem értik a kegyelmet

A szorongók evangéliuma