Mit tennél, ha megszólítana?

 A legtöbben, közel 30 évig én magam sem hallottam meg Isten szavát, vagy, ha hallottam is nem válaszoltam rá. Nem akartam felismerni vagy nem engedték felismerni. A sok hazugság olykor elhomályosítja az ember elméjét, márpedig hazugságból áll a világ. Olyan komoly tárháza épült fel a hazugságnak, hogy ezt már a legtöbben igazságnak nevezik. Van az "én" igazsága, van a "te" igazsága, és van az "ő" igazsága. Szerintem mindegy, hogy kié, ezek emberi igazságok amelyek biztos, hogy részben igazak is, de a részigazságok valahogy mindíg célirányosak és bár igazat mondanak, nem teljesednek ki és nem az egész javát szolgálják, csak bizonyos társadalmi csoportokat egy másik csoport érdekeinek ellenében. Mi lenne akkor, ha valaki azt mondaná, hogy egyiküknek sincs igaza? Mert a részigazság mellett mindig ott marad a hazugság, mégpedig úgy, hogy hiába adnánk össze ezeket a részeket, még így sem jönne ki teljes egésszé. A hazugság valahogy mindíg ottmarad. A Biblia ezt így fogalmazza meg:

Mert nincs különbség, 23mivel mindenki vétkezett, és nélkülözi Isten dicsőségét, (Pál levele a rómaiakhoz 3. fejezet)

Mit tennél, ha Isten megszólítana?


A legnagyobb hazugság az Isten dicsőségének hiánya. Merthogy Isten dicsősége létezik, de bármilyen eszmét is fogadunk magunkba, ha ebből kihagyjuk ezt az összetevőt akkor nélkülözni fogunk és csak részigazságaink lesznek. Van egy kedvenc scifi történetem bár nem emlékszem már pontosan mikor és hol olvastam, ahol a bolygóra érkező telepesek nem merik levenni a szkafandert, mert a műszerek szerint mérgező a levegő, így többen végül inkább megfulladnak, minthogy higyjenek annak a férfinak aki immár levetett sisakkal áll előttük és lélegezni tud. A műszereket valaki átállította bosszúból, mert nem ő kolonizálhatta a bolygót. Lehet kissé béna ez a példa, de talán azért szemléletes.

44Ti atyátoktól, az ördögtől valók vagytok, és atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Embergyilkos volt kezdettől fogva, és nem állt meg az igazságban, mert nincs benne igazság. Amikor a hazugságot szólja, a magáéból szól, mert hazug, és a hazugság atyja.(János evangéliuma 8. fejezet)

Az ördög hazugsága tehát a legtöbbször kedvező színben tünteti fel gyarlóságainkat, biztonságot ígér, ha nem lépsz ki a burokból amit felfújt neked. Mindíg meg akar győzni arról, hogy amiben vagy az jó neked, nem is tehetnél másként, hisz micsoda áldozat lenne engedelmeskedned Istennek és például házasságban élni meg egy párkapcsolat előnyeit és hátrányait, "az csak egy papír" mondja a hazugság atyja. Aki házasságra akar kényszeríteni az el akarja venni a szabadságodat. De milyen szabadságot is? Azt a szabadságot ami a következmények nélküli hűtlenség és szétválás hazug ígéretét hírdeti. Meg kell tartani a kiskaput, hátha szükség lesz rá.

Beszélhetnénk a magzatgyilkosságról is, hisz mennyire tönkretenné az életét valakinek az, ha megszülne egy gyermeket aki balkézről vagy túl korán fogant? Az ördög rávett, hogy házasság nélkül szexelj, nem jól védekeztél (Mitől is kellett védekezni? A gyermekáldás borzalmaitól?) bekaptad a legyet és lám, a következő lépés, hogy embergyilkosságra is rávesz. Ez mind az "én" részigazsága. Jogom van egy kényelmesebb életre, pedig én vagy te vagy ő miatt fogant egy élet, de az én vagy te vagy ő vétke miatt haljon meg a gyermek, ne én vagy te vagy ő viselje a következményeket? Igen, lehet, hogy erőszak által fogant meg egy gyermek, de miért a gyermeket kell halálra ítélni az erőszaktevő helyett?

Akár az abortusz mellett akár ellene döntünk az Isten dicsősége nélkül az ördög malmára hajtjuk a vizet. Már így is úgy is átvert minket. Miként lehetne mégis szabadulni ebből a burokból?

12Mert Isten igéje élő és ható, élesebb minden kétélű kardnál, mélyre hatol, az elme és a lélek, az ízületek és a velők szétválásáig, és megítéli a szív gondolatait és szándékait. 13Nincsen olyan teremtmény, amely rejtve volna előtte, sőt mindenki mezítelen és fedetlen az ő szeme előtt. Neki kell majd számot adnunk.(A zsidókhoz írt levél 4. fejezet)

Élete folyamán mindenki fogja hallani vagy látni Isten igéjét, megismerni az Ő rendjét. Isten nem személyválogató, mindenki szembesítve lesz, vagy már szembesítve volt azzal az igazsággal amelyben nincs hazugság. Erre kétféleképpen lehet reagálni Jézus főpapi imája szerint (tudom, hogy hosszú, de lényeges):

6Kijelentettem a te nevedet az embereknek, akiket nekem adtál a világból. A tieid voltak, és nekem adtad őket, és ők megtartották a te igédet. 7Most már tudják, hogy mindaz, amit nekem adtál, tőled van; 8mert azokat a beszédeket, amelyeket nekem adtál, átadtam nekik, ők pedig befogadták azokat, és valóban felismerték, hogy tőled jöttem, és elhitték, hogy te küldtél el engem. 9Én őértük könyörgök: nem a világért könyörgök, hanem azokért, akiket nekem adtál, mert a tieid, 10és ami az enyém, az mind a tied, és ami a tied, az az enyém, és én megdicsőíttetem őbennük. 11Többé nem vagyok a világban, de ők a világban vannak, én pedig tehozzád megyek. Szent Atyám, tartsd meg őket a te neved által, amelyet nekem adtál, hogy egyek legyenek, mint mi! 12Amikor velük voltam, én megtartottam őket a te nevedben, amelyet nekem adtál, és megőriztem őket, és senki sem kárhozott el közülük, csak a kárhozat fia, hogy beteljesedjék az Írás. 13Most pedig hozzád megyek, és ezeket elmondom a világban, hogy az én örömöm teljes legyen bennük. 14Én nekik adtam igédet, és a világ gyűlölte őket, mert nem a világból valók, mint ahogy én sem vagyok a világból való. 15Nem azt kérem, hogy vedd ki őket a világból, hanem hogy őrizd meg őket a gonosztól. 16Nem a világból valók, mint ahogy én sem vagyok a világból való. 17Szenteld meg őket az igazsággal: a te igéd igazság. 18Ahogyan engem elküldtél a világba, én is elküldtem őket a világba: 19én őértük odaszentelem magamat, hogy ők is megszentelődjenek az igazsággal.

20De nem értük könyörgök csupán, hanem azokért is, akik az ő szavukra hisznek énbennem; 21hogy mindnyájan egyek legyenek, ahogyan te, Atyám, énbennem, és én tebenned, hogy ők is bennünk legyenek, hogy elhiggye a világ, hogy te küldtél el engem. 22Én azt a dicsőséget, amelyet nekem adtál, nekik adtam, hogy egyek legyenek, ahogy mi egyek vagyunk: 23én őbennük és te énbennem, hogy teljesen eggyé legyenek, hogy felismerje a világ, hogy te küldtél el engem, és úgy szeretted őket, ahogyan engem szerettél.

24Atyám, azt akarom, hogy akiket nekem adtál, azok is ott legyenek velem, ahol én vagyok, hogy lássák az én dicsőségemet, amelyet nekem adtál, mert szerettél engem már a világ kezdete előtt. 25Igazságos Atyám, a világ nem ismert meg téged, de én megismertelek, és ők is felismerték, hogy te küldtél el engem. 26És megismertettem velük a te nevedet, és ezután is megismertetem, hogy az a szeretet, amellyel engem szerettél, bennük legyen, és én is őbennük. (János evangéliuma 17. fejezet)

Jézus a testet öltött ige. Ő a kard az Atya kezében amellyel keresztülvágja a hazugság burokba szorítottak köteleit azok esetében akiket eleve kiválasztott és azok esetében is akik hisznek a kiválasztottak szavainak. Tehát van akiket közvetlenül megszólít Isten és vannak akiket emberi közvetítéssel szólít meg. Végül mindannyiunk jutalma közösség Istennel és a világ fejedelmének uralma alól való szabadulás.

Ha téged közvetlenül megszólít Isten azt nem lehet nem tudni, hogy Ő az. Ennek nem lehet ellenállni, de tudni is fogod, hogy Ő az. Nem fog semmi olyanra elhívni, ami a szavaival ellentétes lenne. Ha hívő emberek szavai hívnak Istenhez, ők meg lesznek szentelve a teljes igazsággal, az Atya Úr Isten igazságával. Kétféleképpen reagálunk erre, gyűlölettel vagy felismeréssel. Fel tudjuk-e ismerni, hogy hazugságban élünk? Ha Jézus, a kétélű kard fájdalmat okoz bennünk akkor ellenállunk neki, ha befogadjuk őt begyógyítja a sebeinket miután kivágta belőlünk az ördögi hazugságot, a világtól kapott bűneinket. Mert bűnös az is aki gyűlöli a paráznát, és bűnös a parázna is (házasságon kívül él párkapcsolatban). Bűnös a magzatelhajtó és az is aki gyűlöli őt ez miatt. Bűnös aki gyűlöli a melegeket, de bűnös a meleg ember is. Bűnös aki embert ölt, de az is, aki gyűlöli őt ez miatt.  Isten kijelentései nem attól függnek, hogy mi egyetértünk-e vele avagy sem. Nem bűnösebb a szemében egyik ember a másiknál, csak bűnös. Istennél nem változtak a dolgok attól, hogy mi most éppen milyen felvilágosultnak tartjuk magunkat. Őt nem lehet erővel, ordibálással, tüntetésekkel, médiahecckampánnyal, megbélyegzésekkel, érzékenyító előadásokkal, gárdista felvonulásokkal, módosított mesekönyvekkel és még sorolhatnám mivel átprogramozni, hogy másként gondolkodjon. Aki csak a Biblia részigazságaival operál az úgyanúgy hazug, mint aki tagadja annak egészének létjogosultságát. Istennél az ítélet és a kegyelem, az igazság és a szeretet együtt jár. De ezzel nem lehet visszaélni. Ha szeretettel és nem gyűlölettel mondják neked, hogy valami nem jó az életedben, azt a javadra akarják és nem ellened. Emberileg ezen lehet vitatkozni, de itt nem emberek közti ideológiai vitáról van szó. Isten és ember között nincs demokrácia. A mennyei látás egy más perspektíva. Nem állampolgárságról  hanem fiúságról van szó. Azokról akiket Isten fiainak neveznek és azokról akiknek a hazugság atyja marad az ura, akár tudnak erről, akár nem. 

9-10Vagy talán nem tudjátok, hogy igazságtalan emberek nem vehetnek részt Isten Királyságában?! Ne csapjátok be magatokat! Isten Királyságában nem vehetnek részt a szexuális bűnökben élők, vagy akik bálványokat imádnak, vagy házasságtörők, vagy prostituáltak, vagy homoszexuálisok, vagy tolvajok, vagy pénzimádók, vagy részegesek, vagy káromkodók, vagy csalók.11Pedig néhányan ilyenek voltak közületek is. Isten azonban megtisztított, a maga számára elkülönített, és elfogadott benneteket az Úr Jézus Krisztus nevében és Isten Lelke által. (Pál első levele a korinthusiakhoz 6. fejezet EFO)

Mindannyian becsapottak voltunk vagy vagyunk, átvertek bennünket, azt akarják leginkább elhitetni, hogy nincs Isten és nem létezik az Ő igazsága.

Pedig Isten igazsága mindannyiunkért eljött, hogy felsimerjük Őt aki a Jézus Krisztus. Aki szereti a bűnös embert, de a bűnét és annak okozóját a sátánt gyűlöli. Jézus szereti a parázna embert, de nem akarja, hogy paráznaságban éljen tovább, hanem vele és benne az Atya Úr Istennel egyben. Jézus szereti a gyűlölő embert, aki gyűlöli felebarátját annak bármilyen tulajdonsága miatt, de nem akarja, hogy tovább gyűlölködjön, mert :

15Aki gyűlöli a testvérét, az embergyilkos; azt pedig tudjátok, hogy az embergyilkosnak nincs örök élete.(János első levele 3. fejezet)

Ezzel ellentétben:

7Szeretteim, szeressük egymást, mert a szeretet Istentől van, és aki szeret, az Istentől született, és ismeri Istent; 8aki pedig nem szeret, az nem ismerte meg Istent, mert Isten szeretet. 9Abban nyilvánult meg Isten irántunk való szeretete, hogy egyszülött Fiát küldte el Isten a világba, hogy éljünk őáltala. 10Ez a szeretet, és nem az, hogy mi szeretjük Istent, hanem az, hogy ő szeretett minket, és elküldte a Fiát engesztelő áldozatul bűneinkért. 11Szeretteim, ha így szeretett minket Isten, akkor mi is tartozunk azzal, hogy szeressük egymást. 12Istent soha senki nem látta: ha szeretjük egymást, Isten lakik bennünk, és az ő szeretete lett teljessé bennünk. (János első levele 4. fejezet)

Hangoztathatunk bármilyen ideológiát, lehetünk büszkék heteró vagy nem heteró nemi identitásunkra, lobogtathatunk zászlókat és fröcsöghetünk egymásra a facebookon, egyformán a sátán foglyai és rabszolgái vagyunk.

Isten fia már akkor meghalt értünk amikor még bűnösök voltunk. Sokan tagadják, hogy ők egyáltalán bűnösök lennének. Lehet, hogy nincsenek kirívó dolgaid, csak apróságok. Amikor még érzed, hogy amit csinálsz, egyáltalán az állapotod az bűn, még van választási lehetőséged, hogy higyjél Jézusnak, és megmenekülj. Ha már nem érzed bűnnek a gyűlöletedet, a hazugságaidat, a lopásaidat, az élvezetes, de Istennek mégsem tetsző szexuális életedet, a gyilkos vágyaidat (bárcsak meghalna akit nem szeretek gondolat is az) vagy ha megöltél egy embert  akkor valaki más már a szívedbe költözött. Felnövekedett benned a bűn. Nem te vagy a kormánynál, hanem egy ördögi megbízott a tisztátalan lélek. Ezt a mai istentiszteleten tanultam.  Ez a szembesítések ideje. Ekkor felkiálthatsz, mint a megszállott Kapernaumban:

 23Éppen ott volt a zsinagógájukban egy tisztátalan lélektől megszállott ember, aki így kiáltott fel: 24Mi közünk hozzád, názáreti Jézus? Azért jöttél, hogy elpusztíts minket? Tudom rólad, ki vagy: az Isten Szentje. 25Jézus ráparancsolt: Némulj el, és menj ki belőle! 26A tisztátalan lélek pedig megrázta azt az embert, és hangos kiáltással kiment belőle. (Márk evangéliuma 1. fejezet)

Az Úr nem akarja elpusztítani a bűnös embert, sőt azért jön el mindenkihez, hogy megmentse. Büszkeség az, ha nem tudjuk elfogadni bűnös természetünket. Mindannyiunknak van bűnös természete, prideolhatunk bármivel nem csak a ma porondon lévő zászlókkal. Inkább boruljunk le Isten trónja előtt alázattal, hogy felmagasztaltassunk, hogy hófehér ruhába öltözhessünk, hogy örömünk Vele közösségben teljes legyen. Nagyon sokáig vár erre Jézus, egészen halálunk órájáig. De el lehet játszani ezt a lehetőséget.

Mit teszel tehát, ha Isten megszólít téged? Döntési helyzetben vagy egész földi életedben.

Imádkozzunk:

Én Uram, Én Istenem! Imádlak teljes szívből téged, mert megváltottál engem. Végtelen a te irgalmad és jóságod a hozzád fordulókhoz és megbocsátod nekik minden vétküket. Igazságodat azonban amely te magad vagy meg nem tagadod. Felfoghatatlan vagy, de megtapasztalható, végtelenül hatalmas, de szerető Isten. Nem örülsz a gonoszságnak, de együtt örülsz az igazsággal. Segíts azoknak akik most olvassák ezeket a sorokat, hogy bátran merjenek közeledni a kegyelem trónusához ahol a te fiad a Királyok Királya ül. Tudják elfogadni ítéletedet kegyelmeddel együtt, hogy aztán együtt örülhessenek veled. Te vezess mindannyiunkat minden értelmet meghaladó békességeddel, hogy szívünk és gondolataink veled és benned legyenek. Őrizz meg bennünket a gonosztól, minden pusztítástól és hazugságtól ami a testünkre és a lelkünkre tör.

Úgy legyen!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Látogatás a "Mágusiskolában"

Nem értik a kegyelmet

A szorongók evangéliuma