Nekünk - Amikor feladnád

 Kérlek, mielőtt elolvasnád hallgasd meg ezt a dalt.


Talán most már kicsit lecsendesedett a lelked. Elnézést, ha most E/2-ben szólítalak meg. Vannak dolgok amik személyesek. Most ilyesmiről lesz szó. Én magam sokszor vágyom nyugalomra, s ha ez a vágy gyötör akkor ilyen vagy hasonló énekeket hallgatok vagy énekelek. Van aki nem ezt a stílust kedveli, de mégis valami érzelmekkel teli tartalmat keres.

"hogy ha semmi sincs amiért aggódnál
Nyisd ki a szótárt a pokolnál
hogy ha vonszolod , hogy ha nem gurul
hogy ha nem jön össze  ma semmi úgy " (Halott Pénz - Amikor feladnád 2019)

A szeretetvágy,  a napi gondok által beborító sötétség közepette egyetlen megoldás van:

"Én ott leszek, mikor feladnád
Amikor a fejedet lehajtanád
Én már nem hagylak el mert az életem
Összenőtt veled, teljesen." (Halott Pénz - Amikor feladnád 2019)

Számomra ez a dal valami kiolthatatlan vágyat sugall, amely nem töltekezhet be teljesen. Nekem is megvolt ez az érzés sokáig, talán neked is megvan. A pokol nem egy távoli hely, hanem itt ebben a világban van az előszobája. Nap, mint nap megtapasztalható. De...

ne igazodjatok e világhoz, hanem változzatok meg értelmetek megújulásával, hogy megítélhessétek, mi az Isten akarata, mi az, ami jó, ami neki tetsző és tökéletes.(Pál levele a rómaiakhoz 12. fejezet)

Ma egy kollégámmal arról beszélgettünk, hogy mi a nyugalom napja.

3Hat napon át végezzétek munkátokat, de a hetedik napon teljes nyugalom legyen szent összejövetellel. Semmiféle munkát ne végezzetek; az ÚRtól rendelt pihenőnap legyen az mindenütt, ahol laktok.(Mózes harmadik könyve 23. fejezet)

Valahol elvesztettük a csendességet. Nincs megállás egy pillanatra se. Egy tolvaj ellopta az időnket. Nincs idő magunkra, és nincs idő Istenre sem. Pedig azzal, ha magadra szánsz "csendes" időt már közelebb kerülsz Istenhez, még akkor is, ha nem te közelítesz hozzá. Aztán, ha túlárad a kegyelem észreveszed:

 28De nekem olyan jó Isten közelsége! Uramat, az URat tartom oltalmamnak. Hirdetem minden tettedet.(A zsoltárok könyve 73. zsoltár)

Én ilyenkor nyugszom meg igazán. Ez jutalom, kincs, megfizethetetlen gazdagság. Nekünk. Azaz neked is.

5Mert egy gyermek születik nekünk, fiú adatik nekünk. Az uralom az ő vállán lesz, és így fogják nevezni: Csodálatos Tanácsos, Erős Isten, Örökkévaló Atya, Békesség Fejedelme!(Ézsaiás próféta könyve 9. fejezet)

Tudtad, hogy a jeruzsálemi templomot valamint a főpap palástját aranycsengettyűk és gránátalmák díszítették? Maga az Úr parancsolta meg, hogy így legyen díszítve. "A gránátalmák az Istennel összeforrt ember életének lelki gyümölcseit jelképezik. " (aranycsengettyű és gránátalma)

A mai napon még egy Halott Pénz dalt is fel tud használni Isten, hogy hozzád szóljon. Ahogy a gránátalma jelentése és a nóta szövege összecseng.

"Én ott leszek, mikor feladnád
Amikor a fejedet lehajtanád
Én már nem hagylak el mert az életem
Összenőtt veled, teljesen."

 Én amikor elkezdtem ezt írni, nem gondoltam volna, hogy néhány kósza gondolatból, egy péntek reggel a kápolnában énekelt keresztény dalból, a jelenlévők egyikének kedvenc H.P. nótájából, néhány múlt héten közösen hámozgatott gránátalmából az ige (Isten könyvbe diktált kijelentései)  mentén egy kerek bejegyzés születik. De ennyit jelent a csendesség, amiben tényleg felismerhetjük Isten jelenlétét, ha figyelünk rá.

 11Csendesedjetek el, és tudjátok meg, hogy én vagyok az Isten! Magasztalnak a népek, magasztal a föld. 12A Seregek URa velünk van, Jákób Istene a mi várunk.(A zsoltárok könyve 46. zsoltár)

Jöjjön el számodra minden héten a nyugalom napja, hogy életed legyen!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Látogatás a "Mágusiskolában"

Nem értik a kegyelmet

A szorongók evangéliuma