Mert hiszek Podcast - Bízzatok, ne féljetek!

Szeretettel köszöntök minden kedves hallgatót! Farkas Csaba vagyok és ez a Mert hiszek Podcast.

 "Bízzatok, ne féljetek, én közelgek én!"

Ezzel a sorral kezdődik egy számomra kedves ének. A félelem sok ember számára olykor egyeduralkodóvá válik az életben. Sokunk fél a teljes elszegényedéstől, a ráktól, vagy éppen aktuálisan a COVID-19 fertőzéstől. Én is szoktam félni. A családi infrastruktúrális fejlesztésektől való félelem az egyik gyengeségem. Annyi kritikai érzékkel rendelkező ember van a környezetemben, hogy egy egész sereget lehetne belőlük verbuválni. Ha nekifogok valaminek és meglátják, vagy csak hallanak felőle, már megállapítást nyer, hogy az úgy nem lesz jó. Persze, nem az emberek, hanem a hozzáértés hiánya a fő probléma, s ők csak tetézik az amúgy is meglévő bizonytalanságot.

Van azonban egy különbség köztem és a többi hasonló cipőben járó átlagember között. Én elismerem, hogy nincs bennem elég erő, tudás, tapasztalat mondjuk egy támfal építéshez vagy bármi hasonlóhoz és Istenhez szoktam fordulni segítségért. Imádkozom. Olyan az ilíyen helyzet, mint amikor Moáb és Ammon fiai jöttek Jósafát király ellen sok ezer évvel ezelőtt. A félelem elgyengít, lebénít, s anélkül győz le, hogy egyetlen katonáját is jól fejbe kólintottad volna a harcban. Amikor segítséget kérsz Istentől, akárcsak Jósafát király, akkor nekem is így válaszol:

Így szól az Úr néktek: Ne féljetek és ne rettegjetek e nagy sokaság miatt; mert nem ti harczoltok velök, hanem az Isten. 16Holnap szálljatok szembe velök! (Krónika II. könyve 20. fejezet)

Isten harcol velem vállvetve. Bárhogy alakul is a betonozás, döglött a cement avagy sem, mit mutat a végén a vízmérték, mégis győzelemmé alakul ez a harc. Mert a lényeg, hogy a félelmemet segített legyőzni. Az én fővezérem Jézus, Isten fia, aki az Atyaistennel egylényegű. Ő ezt mondja mindenkinek.

23Bizony, bizony, mondom nektek, hogy amit csak kértek az Atyától az én nevemben, megadja nektek. 24Eddig nem kértetek semmit az én nevemben: kérjetek és megkapjátok, hogy örömötök teljes legyen. ... 33Ezeket azért mondom nektek, hogy békességetek legyen énbennem. A világon nyomorúságotok van, de bízzatok: én legyőztem a világot. (János evangéliuma 16. fejezet)

Nem szűnik meg mindig minden nyomorúság amiben részünk van az életünk során. A világ romlott, és az emberiség tette azzá. sokszor jön a lázadó kérdés, miért engedi meg Isten a nyomort, a pusztulást, a hatalmat, a kapzsiságot és még sok-sok nyomorúságot? Ez nem megengedés, ez ítélet. Persze, ha nem hiszed amit olvasol a Bibliában akkor ennél a kérdésnél biztosan leragadsz. A kígyó az édenkertben rászedte az embert és a világ ura lett, a nyomorúságot ő generálja. Ez az állapot teljesen ellentétes az Isten tervével. Isten szent.

Szent, szent, szent a Seregek URa, dicsősége betölti az egész földet! (Ézsaiás próféta könyve 6. fejezet)

Amikor elkészült a teremtéssel minden igen jó volt, nem volt még benne jelen a bűn. Erre az eredeti édenkerti állapotra vágyik a szíve legbelül minden embernek, ezért kiált a tudatalattija. Ezt a romlott, Sátán által uralt, de a hívő emberek imádságai által féken tartott világot győzte  le Jézus, erről beszél. Aki ateista csak ebben az átlag 70-80 évnyi életben tud gondolkozni, de Jézus győzelme a mennybe nyit utat számunkra, ahol újra teremt bennünket Isten, s eltöröl minden nyomorúságot. Kérdezhetitek, hogyan lehet ebben hinni? Történelmi tény, bár nagyon be akarják bizonyítani az ellenkezőjét, de nem lehet, hogy Jézus élt, hogy csodákat tett, megfeszítették, meghalt és harmadnapon feltámadt a halálból. Sok szemtanú volt, akik mind vállalták a mártírhalált ezért az igazságért. Te meghalnál egy hazugságért? Ezt követően néhány évre János apostolnak így üzent az Úr Jézus.

3Hallottam, hogy egy hatalmas hang szól a trón felől: Íme, Isten sátora az emberekkel van, és ő velük fog lakni, ők pedig népei lesznek, és maga Isten lesz velük, 4és letöröl minden könnyet a szemükről, és halál sem lesz többé, sem gyász, sem jajkiáltás, sem fájdalom nem lesz többé, mert az elsők elmúltak. 5A trónon ülő ezt mondta: Íme, újjáteremtek mindent. És így szólt: Írd meg, mert ezek az igék megbízhatók és igazak! (A jelenések könyve 21. fejezet)

Én már nagyon sokszor megtapasztaltam Isten jelenlétét az életemben. Akkor is, amikor egyáltalán nem voltam rá méltó. Meggyógyított engem és másokat, kimentett katasztrófahelyzetekből, utat mutatott, vígasztalt, irgalmas volt hozzám, erőt adott hogy másokon segítsek, vagy elviseljem a kudarcokat.. Sokszor bíztatott, hogy ne féljek.

Ti se féljetek, ha megszólít válaszoljatok! Isten legyen veletek!



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Látogatás a "Mágusiskolában"

Nem értik a kegyelmet

A szorongók evangéliuma