Aki szomjas, vizet igyon!

 Mostanában egyre erősebbé vált bennem a késztetés, hogy megpróbáljam bemutatni számotokra Jézust. Talán a rendkívüli meleg az oka, hogy a figyelmem konkrétan erre a feladatra terelődött. Amilyen szárazság van és a föld a vizet kívánja, olyan szárazzá válhat az ember lelke is néhány nap alatt, ha nem fordít elég figyelmet az ivásra.

5Ezt mondja az ÚR: Átkozott az a férfi, aki emberben bízik, és testi erőre támaszkodik, az ÚRtól pedig elfordul szíve! 6Olyan lesz, mint bokor a pusztában: nem remélhet a jövőtől semmi jót. Kövek között tengődik a pusztában, a szikes, lakatlan földön. 7De áldott az a férfi, aki az ÚRban bízik, akinek az ÚR a bizodalma. 8Mert olyan lesz, mint a víz mellé ültetett fa, amely a folyóig ereszti gyökereit. Nincs mitől félnie, ha eljön a hőség, lombja üde zöld marad. Száraz esztendőben sem kell aggódnia, szüntelenül termi gyümölcsét.(Jeremiás próféta könyve 17. fejezet)

Sokszor lehet hallani, hogy Jézus így, meg Jézus úgy. Egy szakállas jóképű fickó, hosszú hullámos hajjal, kék szemekkel, igazán megnyerő a fellépése. A filmekben ezt látjuk. Aztán belépünk egy templomba akkor vagy kisdedként karonülő a királynőként felöltöztetett édesanyja kezében vagy megfeszítve haldoklik a Koponyahegyen. Tehát vagy épp olyat látunk aminek látszólag semmi köze a történelmi valósághoz vagy olyat ami a történelmi valóság sokak szerint utolsó bizonyítható pillanatára fókuszál.

Teljesen rossz a fókusz kedves barátaim. Én azt tapasztaltam meg, hogy arra kell figyelni amit mond nekünk Jézus, ha meg szeretnénk ismerni őt, és nem arra, amit mondanak vagy mutatnak róla bármely egyház (mint felekezet) tagjai. Most látszólag én is ellentmondásba keveredtem, mert Jézusról beszélek. Igen, róla beszélek, de leginkább azt szeretném hallótávolságba hozni a számotokra amit mond. Nem amit mondott, vagy mondani fog, hanem amit mond. Jézus jelen idejű kijelentései nekünk is szólnak.

18Jézus pedig (...) így szólt: Nekem adatott minden hatalom mennyen és földön. 19Menjetek el tehát, tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelve őket az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében, 20tanítva őket, hogy megtartsák mindazt, amit én parancsoltam nektek; és íme, én veletek vagyok minden napon a világ végezetéig. (Máté evangéliuma 28. fejezet)

"Veletek vagyok minden napon a világ végezetéig." Isten jelenléte az ami meghatározza egy hivő ember életét, így  az enyémet is. Hiszem és tudom, hogy tényleg velem is van az Isten. Képtelenség lenne egy egész életen át hitben élni, ha nem lennének tapasztalataink. Sokféle hit van a világon tudom, sőt azt is, hogy a legtöbbnek rendkívüli ereje van, ezért mondják sokan, hogy tökmindegy miben hiszel csak higgy! Én tisztelem azokat akik hisznek. Akármilyen vallásúak is. Nem ítélem meg őket, mert ez az Isten dolga nem az enyém. Számomra azonban Jézus megválaszolja ezt a kérdést is.

Jézus így válaszolt neki: Aki ebből a vízből iszik, ismét megszomjazik, 14de aki abból a vízből iszik, amelyet én adok neki, soha többé meg nem szomjazik, mert örök életre buzgó víz forrásává lesz benne. (János evangéliuma 4. fejezet)



Gondoljátok már el, hogy miért mond nekünk ilyet? Semmi nyeresége nem volt belőle! Állandóan keresték az alkalmat az akkori világ vezetői, hogy megöljék és ez most sem lenne másként. Sok forrásból lehet meríteni most is, lehetsz ateista (ez is egy vallás), buddhista, muszlim, hogy csak néhányat említsek a teljesség igénye nélkül. Az első nem ígér semmit, de azt betartja, a többieknek is megvannak a maguk tanításai, törvényei, az életről és a halálról szóló tanai. Még csak nem is hülyeség amit tanítanak, sokkal minőségibb életet élhetsz ezekkel a hitekkel is mint nélkülük. Persze sok gonoszság is kapcsolódik hozzájuk, csakúgy, mint a keresztény valláshoz, történelemhez, most is élő, gaztetteket elkövető emberekhez. A bűn mindenhol jelen van.

23Mert a bűn zsoldja a halál, Isten kegyelmi ajándéka pedig az örök élet Krisztus Jézusban, a mi Urunkban.(Pál levele a rómaiakhoz 6. fejezet)

Az az ajándék amit Isten ígér nem kevesebb, mint egy tökéletes élet vele. Azt tudjuk, minél öregebbek és tapasztaltabbak vagyunk annál inkább, hogy ez itt, rövidre szabott életünkben nem lehetséges.

6Jézus így válaszolt: Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, csak énáltalam.(János evangéliuma 14. fejezet)

Tehát valahová el lehet menni innen Jézus szerint. Minek ígérgetett volna ilyesmit? Nem kellett magának megnyernie senkit, nem indult a választásokon és ezzel az állítással gyakorlatilag halálra ítéltette magát. Merthogy ez nem ígéret volt, hanem állítás.

1Ne nyugtalankodjék a ti szívetek: higgyetek Istenben, és higgyetek énbennem! 2Az én Atyám házában sok hajlék van; ha nem így volna, vajon mondtam volna-e nektek, hogy elmegyek helyet készíteni a számotokra? 3És ha majd elmentem, és helyet készítettem nektek, ismét eljövök, és magam mellé veszlek titeket, hogy ahol én vagyok, ti is ott legyetek. 4Ahova pedig én megyek, oda tudjátok az utat. (János evangéliuma 14. fejezet)

Tudjátok amikor blogot írok, szöveget fogalmazok meg a számotokra olyankor sokkal könnyebben megértem azt amit a Bibliában olvasok. Már nagyon sokat tanította az embereit Jézus, és nem beszélt nekik össze-vissza. Sokadszor is türelemmel elmondta nekik, hogy ki Ő és miért jött. Levezette nekik teljesen egyszerűen, hogy meg fogja menteni őket, csak el kell hinniük mindazt amit kijelentett nekik. Amikor ráeszméltek, hogy tényleg feltámadt, hisz látták, hogy meghalt, aztán találkoztak vele élőben, akkor már nem kételkedtek tovább.

Tudom, hogy könnyebb abban hinni, hogyha előre kifizetem a rendelésemet egy cégnek akkor is meg fogja küldeni amit vásároltam, mint abban, hogy Jézus előre megmondja neked is meg nekem is, hogy ha "ismét eljövök magam mellé veszlek titeket, hogy ahol én vagyok ti is ott legyetek." Pedig ezért még fizetni sem kell. Nem kényszerít rá senki, Jézus állítása nem attól függ, hogy fizetsz-e valamelyik egyháznak fenntartói járulékot, vagy odaadod-e az 1%-odat. Sajnos kiábrándító leszek, adhatsz egy csomó pénzt bárkinek, ez az út nem oda, nem az Atya házába vezet. De egy őszinte, komoly akár emberek által nem is hallott "Hiszek benned Jézus" már elég hozzá, ebben biztos vagyok. Ilyen kijelentéseket nem lehet csak úgy flegmán, hiteltelenül kimondani, mert akkor nem történik semmi. Egy ilyen kijelentés, pedig lehet szóban meg sem fogalmazod, a szívedet alakítja át, mert belép oda legbelülre Istenből valaki.

...eljön ő, az igazság Lelke, elvezet titeket a teljes igazságra; mert nem önmagától szól, hanem azokat mondja, amiket hall, és az eljövendő dolgokat is kijelenti nektek. 14Ő engem fog dicsőíteni, mert az enyémből merít, és azt jelenti ki nektek. 15Mindaz, ami az Atyáé, az enyém; ezért mondtam, hogy az enyémből merít, és azt jelenti ki nektek. (Lukács evangéliuma 24. fejezet)

Ezt is Jézus mondja. Én már sokszor megtapasztaltam azt, hogy ez a Lélek kijelent nekem valamit. Ezt nagyon sok hívő ember elmondja, ha valaki kamuzna azt észre lehet venni. Hogy, hogyan van ez? Ezt nem szeretném bizonygatni, mert mindenki maga tapasztalja meg, amikor elhatározza, hogy hinni akar Jézusban.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Látogatás a "Mágusiskolában"

Nem értik a kegyelmet

A szorongók evangéliuma