Ki szereti, ha azt mondják neki, hogy bűnös?

 "Ki szereti, ha azt mondják neki, hogy bűnös és meg kell térnie?"

Ezek Billy Graham szavai az Ahol én vagyok című könyvéből. Én megfordítanám ezt a kérdést kicsit... Ki szereti a bűnöst? Mert milyenek vagyunk mi? A szívünkben ott rejlenek a gyanakvás, az erőszak, a gyűlölet és a pusztítás elvetett magvai. Az elmúlt két hétben sokat ültem vonaton. Egy alkalommal egy jegy nélkül utazó nőt akart leszállítani a "kaller". Nem akart leszállni. Egy erélyes felszólításra pedig átkozódni kezdett. "Én ápolónő vagyok, a rák egye ki a beledet, szemét alkoholista." Vélhetően ebből a mondatból egyik állítás sem fedte igazán a valóságot, sem az, hogy a hölgy ápolónő, sem az, hogy a kalaúz alkoholista. Vajon szerette ezt a nőt a kalaúz a vonaton? Nem. Szerette a többi utas? Nem. Én sem. Most utólag belegondolva, könnyen lehet keresni a helyzet okait, biztos szerencsétlen a sorsa ennek a nőnek, de biztos az is, hogy saját maga is tehet arról, amilyen helyzetekbe keveredik. Egy biztos, a társadalom szemében általánosságban véve is ez a nő bűnös és nem szerethető.



Van-e olyan ember aki bűnös, és mégis szerethető? Tegyük fel, hogy ez a nő azt mondja a kalaúznak, hogy elnézést kérek, tényleg nincs jegyem és az első felszólításra leszáll a vonatról. Akkor ez a nő bűnös? Igen. Mit érezhetünk iránta, ha maradt még bennük valami jó érzés? Szánalmat, irgalmat, sajnálatot.

3b mert örökkévaló szeretettel szerettelek téged, azért terjesztettem reád az én irgalmasságomat. (Jeremiás próféta könyve 31. fejezet)

A szánalom, az irgalom, a sajnálat csak a szeretetből fakadó érzések lehetnek. Ha valaki azt mondja neked, hogy bűnös vagy, de térj meg belőle, azaz hagyd abba a bűnödet és javulj meg, akkor ezt szeretetből teszi akkor is, ha a bűnödért járó büntetést szabja ki rád, ha te nem fogadod meg a tanácsát.

6Ímé, én hozok néki kötést és orvosságot, és meggyógyítom őket, és megmutatom nékik a békesség és hűség kincseit. ... 8És megtisztítom őket minden bűneiktől, a melyekkel vétkeztek ellenem, és megbocsátom minden bűneiket, a melyekkel vétkeztek ellenem, és a melyekkel gonoszul cselekedtek ellenem. (Jeremiás próféta könyve 33. fejezet)

Ilyet tökéletes mértékben cselekedni nem vagyunk képesek, de Jézus képes volt rá, és ma is az.

12Egyszer szólott az Isten, kétszer hallottam ugyanazt, hogy a hatalom az Istené.(Zsoltárok könyve 62. zsoltár)

Vajon megvan-e még bennük a vágy, hogy megszabaduljunk mindentől ami rossz, mindentől ami szenny? A legtöbbször arra jövünk rá, hogy magunktól erre képtelenek vagyunk. Ahányszor megkívánsz egy nőt az utcán, irigyled a főnök fizetését, hazudsz a szüleidnek, megiszod a boltból kilépve a napi alkohol adagodat, fogva tart a befektetésed amiből veszteség nélkül nem lehet kiszállni, vagy épp valakinek a halálát tervezed... annyiszor buksz el ezen az erőpróbán. Ha segítséget kérsz mosolyra fordul Isten rosszalló tekintete. 

 35Az Atya szereti a Fiút, és az ő kezébe adott mindent.  36A ki hisz a Fiúban, örök élete van; a ki pedig nem enged a Fiúnak, nem lát életet, hanem az Isten haragja marad rajta. (János evangéliuma 3. fejezet)

Át kell engedni neki az irányítást. Amikor ezt megteszed, igazi döntéssel, teljesen rá bízod magad, akkor megtapasztalod, hogy Jézus valóban létező személy, mert megjelenik az életedben és megváltoztatja azt. Először a te döntésed, aztán jön a bizonyíték. Erről szól az a mondat, "aki hisz a Fiúban"

Akkor ér téged a legnagyobb áldás, a legnagyobb jutalom amikor valaki megszólít téged és azt mondja, 

TE BŰNÖS VAGY. TÉRJ MEG BELŐLE ÉS NEKED ADOM AZ ÖRÖK ÉLETET!

Itt nem tudsz kockáztatni,  mert csak nyerhetsz. Ha nem mondasz igent, mindenképpen vesztesz. Már vesztettél. 

7Ellenben azt, ami nekem nyereség volt, kárnak ítéltem Krisztusért.(Pál levele a filippiekhez 3. fejezet)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Látogatás a "Mágusiskolában"

Nem értik a kegyelmet

A szorongók evangéliuma