Találkozás és a csodaszarvas

 "Mi lett volna, ha találkozhatok én is Jézussal? De jó lett volna, ha 2000 évvel ezelőtt élek." Ilyen és ehhez hasonló gondolatok talán többünk fejében megszülettek már. Én személy szerint valami leírhatatlan érzésre való vágyakozással tudnám leírni ezt a kívánságot. A történetírás szerint ezrek tódultak felé, ha megtudták, hogy valamelyik falu vagy város közelében jár. Egy-két hónapja hosszúra lett hagyva a hajam és előjött az a rossz szokásom, hogy tekergetni kezdtem, ha feszültnek éreztem magam. Érdekes kis szarvat formázott egy idő után. A szeretteim kedvesen csodaszarvasnak kezdtek becézni, hogy ne frusztráljam magam ez miatt, illetve, hogy a szeretetükkel le tudjam minél könnyebben küzdeni ezt a késztetést. Közben egy sikeres hajvágás is besegített. A csodaszarvas azonban megjelent többször is, szép karácsonyi díszek, mézeskalács minta, ablakmatrica, kis szarvas figura formában.

A karácsonyfa díszek között apró ezüstszarvasok évről-évre felkerülnek a fára, egy 20 évvel ezelőtti Cellcomp Kft-s munkatárs ajándékozta nekem és, ha jól emlékszem másoknak is a Radiál csoportban. Túlsúlyos fiatal hölgy volt, és sajnos méterekről érezhető nehéz szagot árasztott. Sokat kínlódtunk vele, hogy valahogy felhívjuk erre a figyelmét, azt gondoltuk biztos nem jól tisztálkodik. Nem tudom, valóban így volt-e vagy valami más oka volt ennek a rossz tulajdonságának. Én eljöttem a cégtől, mert elköltöztem, és később hallottam a hírt, hogy a hölgy meghalt, még 30 éves sem volt, ha jól tudom.

Miért jött elő ez a szarvas dolog, ezen töprengtem és ma, december 31-én jöttem csak rá.

2Ahogyan a szarvas kívánkozik a folyóvízhez, úgy kívánkozik a lelkem hozzád, Istenem! (A zsoltárok könyve 42. zsoltár)



Eszembe jutott ez az ige, csak úgy váratlanul. Hasonló cipőben járok, mint a zsoltáros, bár már jobban vagyok, mint néhány hónappal ezelőtt. Csak a szeretteim és Isten közelében érzem igazán jól magam. Hogyan lehet Isten közelébe kerülni? Imádkozom, olvasok, istentiszteletre járok, általában így. Rá kellett jönnöm a feleségem bizonyságtétele és egy barátomtól kapott könyv, Boda Zsuzsa: Mennyei hálózatban alapján, hogy ez nem a teljes paletta, sőt!

Adventben felerősödik az ember irgalmassága - legalábbis jó esetben - és könnyebben ad a kéregető koldusoknak az utcán. Vannak akik nem is kéregetnek, mert annyira elvesztették a reményt már. A saját nyomorúságom, hogy megromlott az egészségem, valamint a feleségem mindig is meginduló szíve, ha egy rászoruló embert lát rávezetett arra, hogy én is jobban meglássam az emberek nyomorát.

Amióta jobban rászorulok, figyelek Jézus kegyelmére, alázatot és megbánást tanultam meg, jobban, mint azt eddig át tudtam érezni. Jól esik, ha egy kis aprót, vagy papírpénzt adok, egy vállveregetést, néhány jó szót tudok cselekedni. És nem morgok a feleségemnek, hogy miért ad a hajléktalannak, mert rájöttem, hogy helyesen cselekszik. Nem azért, mert tudnánk, hogy vajon mire költi majd az az ember a pénzt. Lehet, hogy italra? Lehet, de egy részét ennivalóra is.

Amink van, Istentől van, és nem csak a miénk, egy kis részét tovább tudjuk adni, hogy másokon segítsünk. Ilyenkor találkozhatunk Jézussal.

34Akkor így szól a király a jobb keze felől állókhoz: Jöjjetek, Atyám áldottai, örököljétek az országot, amely készen áll számotokra a világ kezdete óta. 35Mert éheztem, és ennem adtatok, szomjaztam, és innom adtatok, jövevény voltam, és befogadtatok, 36mezítelen voltam, és felruháztatok, beteg voltam, és meglátogattatok, börtönben voltam, és eljöttetek hozzám. 37Akkor így válaszolnak neki az igazak: Uram, mikor láttunk téged éhezni, hogy enned adtunk volna, vagy szomjazni, hogy innod adtunk volna? 38Mikor láttunk jövevénynek, hogy befogadtunk volna, vagy mezítelennek, hogy felruháztunk volna? 39Mikor láttunk betegen vagy börtönben, hogy elmentünk volna hozzád? 40A király így felel majd nekik: Bizony mondom nektek, valahányszor megtettétek ezeket akár csak eggyel is az én legkisebb testvéreim közül, velem tettétek meg.(Máté evangéliuma 25. fejezet)

Ahányszor segítesz valakin, akár megérdemli, akár nem, Jézus tekint vissza rád. Vele teszed meg, rajta segítesz. Nem azért, mert ő maga rászorulna, erre neked van szükséged. Ezek igazi találkozások Jézussal. A kérdés az, meg tudod látni Őt egy alkoholista hajléktalan tekintetében? Meg tudod látni Őt egy börtönben raboskodó elítélt szemében? Jézus már akkor meghalt értünk amikor még bűnösök voltunk, és mi ennyit nem tudunk megtenni érte? Tudom, hogy lehet segítő alapítványoknak pénzt utalni, de ott elmarad a találkozás Jézussal. Ha egy rokkantnyugdíjas fiatallal nem ciki időt tölteni és beszélgetni, találkozol Jézussal. Vannak gonosztevők, veszélyes emberek, akiket jobb elkerülni, de a Lelkünk vezetni fog, hisz annyira szomjazik a mi Urunkra.

Áldott, reménységben gazdag új esztendőt kívánok, és sok találkozást Jézussal.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Látogatás a "Mágusiskolában"

Nem értik a kegyelmet

A szorongók evangéliuma